diumenge, 10 d’octubre de 2010

El meu amic Martí Molina és papissot. I què passa?

El meu amic Martí ha fundat l’Associació en Defensa dels Papissots del Món (ADPM).

A ell lo de papissot li ve de família: per part del seu pare ho són tots des de segles enllà. En dinars de Nadal i celebracions d’aniversari juguen a demostrar que són de la gran nissaga dient frases difícils que tenen moltes esses. Serà més aplaudit qui les digui pitjor: “Tu etz Molina de cap a peuz”.

El Martí sap, però, que no per tothom és un orgull. Que molts papissots han de passar per infanteses dures plenes de mofes i discriminacions. I per això ha fundat l’ADPM, per lluitar per la normalització de tal manera de parlar.

M’ha explicat el Martí, que un dels plans secrets que tenen a l’associació és canviar totes les cintes de veu en of que hi ha als metros, trens, cinemes, teatres...per grabacions on parlin papissots:

“Ziuzplau, zeguin alz zeuz zeientz, en breuz momentz comenzarà l’ezpectacle.”

“Ziuzplau, no creuin lez viez, zi han de canviar d’andana fazin zervir el paz inferior.”

“Per la zeva zeguretat, aquezta eztazió eztà dotada de càmerez de videovigilànzia.”

(...)

I a mi m’ha semblat súper bona idea.

2 comentaris:

  1. roser!
    que bé! així aniré sabent de tu :) com va la vida? ja has acabat, què fas què fas què fas? estàs contenta?
    oh, em semblaria fantàstic, això dels papissots. jo últimament m'he aficionat a fer veure que sóc andalusa i em passo el dia ceceando. i és fantàsic.
    un petó bonica

    ResponElimina
  2. :)
    La revolta dels papissots? Ens hem de preocupar? Podem viure en igualtat i harmonia?
    Petó!

    ResponElimina