diumenge, 4 de novembre de 2012

Ciencias y naturaleza

Las rojas son rojas
las violetas azules
i les orquídies semblen vulves de iaia.

i ho sé segur perquè em vaig passar 4 hores al jardí botànic.
276 fotos.
1 jardí japonès.
1 família alemana: ara ens avançaven, ara els avançàvem.
1 jardí de cactus.
2 biòlegs rossos amb els cabells llargs.
nòvius amagats.
1 jardí de palmeres.
1 estany de nenúfars.
1 botiga de records: didals, samarretes i campanes florides.

Infinites gotetes condensades s'arrapaven a les llengües que són les fulles.
Si véns et portaré pel camí de la selva humida,
i quan respirem tan quiets, amb tots els sentits oberts,
ens inundarem de vida.

A la ciutat uns capgrossos ballaven música tradicional, uns scouts cantaven l'himne nacional i dotze peregrins entraven de genolls a l'església. El taxi esquivava peatons i derrapàvem, del vidre penjava una estampa de jesús i de la verge, a la ràdio deien que el Saprisa estava jugant fatal i se'n reien. Jo me'ls imaginava com hienes fumant puros en un estudi pudent. I així de cop, com un mal vent, em va venir una pena grossa.

A vuit mil quilòmetres la Marta posava música a uns vídeos que vam fer quan ens van deixar la furgoneta, estàvem molt guapes perquè érem felices. La Bruna girava el cap endarrere i jo treia el cap per la finestra, i veia els camps, i la Marta mirava la carretera concentrada. Tot plegat semblava que alguna de les tres ja s'hagués mort. La Núria sortia del cine i l'Elisabet entrava a la city per la ronda de dalt. Ma mare també conduïa, nocturna, pels camins de terra que porten fins al mar, i escoltava el cedé que li vam fer abans de marxar. Els que sempre ballen ballaven a l'ateneu que em té el cor robat, i de banda a banda penjaven fileres de bombetes blanques. Els que mai no ballen bevien cervesa en gots de festa major, recolzats a la paret del final. Vosaltres, fent el trivial de dissabte al vespre, us aixecàveu de la taula a descansar cinc minuts, enceníeu cigarros i miràveu a fora pel vidre gran, acabàveu de perdre el quesito que us faltava per fallar l'única pregunta de tota la partida que jo hagués encertat.

1 comentari:

  1. Però que boniquíssim.....

    ...he tingut la sort de veure els videos:)

    delesparaules

    ResponElimina