dimecres, 18 de febrer de 2015

Làmpares


Jo podria haver trencat la làmpara. I estar contenta perquè per fi trenco làmpares,
1) Trencar làmpares que no t’agraden és desitjable.
Les persones valentes agafarien la làmpara i la tirarien al terra amb les dues mans.
Però poden viure sense llum de làmpara.
Ah.
Aquest és un punt important.
2) Les persones valentes ho són perquè creuen, o saben, que necessiten menys coses. O perquè no són previsores.
Un dia vaig anar a una reunió de previsors i tots eren porucs. Portaven unes llibretes de més de mil pàgines amb totes les amenaces que hi ha en una ciutat com Barcelona. Alguns no van venir perquè no volien sortir de casa.
Jo podria haver trencat la làmpara que penjava del menjador de la meva àvia. Una làmpara horrorosa amb cristallets que penjaven, com del menjador del Titànic. Però no. I cada diumenge dinàvem al voltant de la làmpara gegant, com si fos un més de la família.
Estigueu contents perquè teniu llum, i no us queixeu per si la làmpara és lletja. Això deien les mares.
3) Les mares són previsores.
No us banyeu a la piscina abans que hagin passat les dues hores de la digestió.
No vagis a dormir després de les dotze.
I la làmpara penjava del menjador de la meva àvia insultant-nos amb la seva brillantor de botiga de vint duros.
Però arriba el 18 de febrer del 2015 i passa l'accident: la meva àvia trenca la làmpara mentre la neteja amb un drap. Els vidres s'escampen per sota de cadires i de taules, i de tota aquella exhuberància, només en queda la bombeta nua, aguantant-se d'un fil prim.
L'àvia truca a la mare i sembla contenta. Diu que li fa l'efecte que ara, al menjador, hi ha molta més llum, i que el diumenge que ve ens veurem millor les cares. 
I ara ve un avís pels atrevits:
pobre del que em digui que hauria d’haver trencat la làmpara abans, 
que al final de la història tot és molt fàcil.
4) Si hi ha una cosa pitjor que els porucs que suporten làmpares horribles per por de dinar a les fosques, són els que van de valents amb les vides dels altres.
I també pobre del que em digui que es diu làmpada i no làmpara. LÀMPARA LÀMPARA LÀMPARA. Que estic cansada de savis.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada